De oostkust - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Leroy Zetten - WaarBenJij.nu De oostkust - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Leroy Zetten - WaarBenJij.nu

De oostkust

Door: Leroy

Blijf op de hoogte en volg Leroy

11 Juli 2016 | Sri Lanka, Trincomalee

Hallo'tjes,

Daar zijn we weer. Tijd zat om even een stukje op ons blog te zetten aangezien we niet zo heel veel doen de laatste dagen..

We gaan even een klein stukje terug in de tijd..

Sigiriya
De dag na ons laatste reisverslag hebben we de vetste excursie tot nu toe gemaakt, dit was afgelopen zaterdag. Opnieuw vroeg ons bed uit en aan Marshall (de ontzettend aardige eigenaar van ons hotel in Habarana) gevraagd of we vroeg konden ontbijten en of hij vervoer voor ons kon regelen richting Pidurangala rock (het minder commerciele en dus veel minder dure broertje van Sigiriya Rock (€3 ipv €30! Euro). Dit kon hij, hij zou ons zelf namelijk wel even afzetten met zijn busje. Om 07:45 stonden we klaar om dit gevaarte te beklimmen. Eerst zonder gids geprobeerd maar omdat deze rots minder bekend is dan zijn grote broer is deze ook slechter onderhouden, dit houdt in: geen duidelijke routes en niet overal zijn trappen gebouwd.
Samen met onze gids moesten we laatste stuk naar boven dan ook de aap in onszelf naar boven halen en klimmen en klauteren over rotsen waarvan ik dacht dat we er nooit over heen zouden komen...

Maar eenmaal boven, jeetje! Een prachtig uitzicht over het groene landschap van Sri Lanka en over die andere grotere rots (zie de foto!). Dit was die klim van een uur en al het vochtverlies meer dan waard!
Rond een uurtje of 10:00 stonden we weer beneden, bedankte onze gids en kochten in het enige winkeltje in een straal van 3 km een flesje KOUDE! (wat een wonder) Fanta. We hebben de eigenaar van de winkel gevraagd Marshall te bellen zodat hij ons op kon halen..

Eenmaal terug bij het hotel nog even gezwommen en onze backpacks ingepakt, klaar voor een nieuwe bestemming, klaar voor een nieuw avontuur.

Trincomalee
Om 1315 reden we weg bij ons hotel in Habarana naar een station verderop, hier moesten we de trein om 1430 hebben, dacht ik tenminste. Eenmaal aangekomen bleek de trein pas om 1500 te vertrekken en dit zou later zelfs 1515 worden omdat een tegemoetkomende trein het spoor blokkeerde, in Sri Lanka hebben ze namelijk niet zoiets als wissels.
De treinreis verliep voorspoedig en goed, de treinen zijn oud en maken ontzettend veel herrie maar bieden een goedkope manier van transport (80 cent voor 2 enkeltjes!) En zijn een belevenis opzich. Net als dat wij dat zijn voor de Sri Lankezen. We worden veelvuldig aangegaapt en vooral Romanja haar benen zijn een hele belevenis voor de relatief kleine mensen hier.

Aangekomen op onze bestemming in een Tuktuk gestapt en naar ons hotel gereden. Op het begin waren er wat twijfels over de staat van dit hotel maar die zijn al snel weggenomen; veel keus wat betreft eten (zelfs sandwiches), een goede kamer en een heerlijk zwembad. Het was de afgelopen 2,5 dag dus ook goed toeven. Het enige smetje op dit alles is dat ik al 2 dagen redelijk ziek ben, koorts, oorpijn en hou weinig eten en drinken binnen, de bacterieen hebben mijn darmen gevonden denk ik. Terwijl ik dit typ is de situatie echter alweer iets verbeterd (mede dankzij zuster Romanja die ontzettend goed voor mij zorgt en me verplicht pillen laat slikken en laat drinken) en ik hoop er binnen een dag of 2 weer van af te zijn. Ook Romanja kampt al een week met keelpijn en zit vol snot. Maar we hebben het fijn jongens!
Sowieso verdiend Romanja een eervolle vermelding. Ze stapt over veel angsten heen, eet goed en past zich ontzettend makkelijk aan aan deze andere wereld. Ookal had ik dat stiekem ook wel verwacht.

Hier zit de dag er alweer bijna op en hebben we vandaag ook nog getuige moge zijn van een Sri Lankeese bruiloft, ook die kan dus weer van het lijstje af!

Morgen staan we vroeg op, chillen we nog bij het zwembad en trekken daarna 15 kilometer naar het Noorden; Nilaveli is de volgende bestemming, met naar het schijnt het mooiste strand van Sri Lanka!

Voor degene die trouwens graag bijhouden in welke hotels wij slapen: er heeft een kleine verandering plaatsgevonden. In Kandy (onze bestemming na Nilaveli) waar wij verblijven van de 14e t/m 16e bleek ons hotel ineens vol te zitten, oeps Foutje van Agoda (en maar goed dat wij nu een hotel met Wifi hadden anders had ik het dringende mailtje van Agoda nooit gezien). Maar nu komt het mooie, we verblijven nu in Hotel Hilltop, vele male beter en 3x zo duur, maar wel op kosten van Agoda! Foutje, bedankt!

Wij gaan lekker eten (of nouja lekker) en een potje kaarten, mogen jullie raden wie er wint.

Kusjes van ons

• 11 Juli 2016 - 16:00

Jeannet:

Leuk, leuk, om weer wat avonturen van jullie te lezen. Fijn, dat jullie het samen zo goed doen. Hoop dat jullie snel opknappen. Op naar t volgende avontuur. Leuke foto s trouwens. Dikke kus van ons. xx

• 11 Juli 2016 - 21:47

Wilma:

Erg leuk weer om te lezen. Jammer nou dat jullie ziek zijn. En altijd weer de oorpijn. Fijn dat het voor de rest goed gaat en dat jullie zoveel meemaken en genieten. Op naar het volgende. Kus

• 13 Juli 2016 - 23:49

Joyce:

Hahaha ik weet zeker dat Romanja gewonnen heeft!'
    Hoop dat jullie snel opknappen. X